Mi primer día de trabajo - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mariëtte Ridder - WaarBenJij.nu Mi primer día de trabajo - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mariëtte Ridder - WaarBenJij.nu

Mi primer día de trabajo

Door: mariettederidder

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte

30 Augustus 2011 | Costa Rica, San José

Buenos tardes!
Gezien het feit dat ik enorme last heb van een jetlag maak ik (NOG!!) niet zo bar veel mee. De laatste dagen val ik rond 16.00/17.00 uur in slaap en word ik 's ochtends rond een uur 03.00/04.00 wakker. Ik heb gelukkig gehoord dat voor ieder uur tijdsverschil één dag staat. Hopelijk ben ik er dus donderdag vanaf...
Gister ben ik met mijn gastgezin meegeweest naar een 'happening' in San Pedro. Topé, een optocht waarin lokale boeren hun mooiste paarden laten zien. Zij waren er van tevoren lyrisch over dus ik dacht dat het best groots zou zijn. Het waren slechts een stuk of 40 á 50 paarden die 'mooi' konden lopen. verder was het meer een sociaal ding dan echt een feest. Leuk voor een half uurtje, maar na 6 uur had ik het toch weg gezien. In decemeber is in San José hetzelfde evenement, maar dan met een stuk of duizend paarden. Misschien dat het dan iets leuker is. 's Avonds ook nog mijn favoriete eten: Chinees. Jippie. Ik verleg iedere dag mijn 'eet'-grenzen. Papaya, een broodje warm vlees met allerlei sausjes op de vroege morgen, rijst met kidneybonen op de vroege morgen. Ik word alweer misselijk bij het idee...
Vandaag heb ik dan mijn eerste dag bij Ecole Travel gehad. Hoewel ik er donderdag ook al was geweest was het vanochtend toch anders. Ik moest met de bus en daarna nog een stuk lopen. Natuurlijk werd ik door mijn enorm slechte richtingsgevoel de verkeerde kant op gestuurd. Gelukkig was ik wel een half uur eerder vertrokken, want ik had het verdwalen al kunnen voorspellen. Gelukkig ben ik rond 10 voor half 9 aangekomen bij het kantoor, waardoor ik alsnog goed op tijd was. Ik moest met een meisje meekijken die een reservering van een klant ging boeken. Wauw. Ik wist niet dat het zoveel werk was om een pakketreis compleet te boeken. Er moet op zoveel dingen gelet worden. Alles moet kloppen om eventuele klachten te voorkomen. Ik heb dus veel informatie gekregen en veel geleerd. Ik hoop dat ik morgen iets meer zelf mag doen, in plaats van mee te kijken met mijn collega. We zullen zien wat ervan terecht komt, ik heb er in ieder geval zinin.
Ik heb trouwens besloten taallessen te gaan nemen hier. Ik versta geen hond en communiceren is toch wel van essentieel belang als je hier nog niemand kent. Daarom ga ik Spaanse lessen volgens om mijn niveau toch iets op te krikken. Ik ga morgen informatie halen over hoe en wat.
Zo, en nu ga ik afwachten welke diner-verassing me nu weer te wachten staat.
Hasta Luego!

  • 30 Augustus 2011 - 05:48

    Madre:

    Hé meis,
    Leuke foto's. Die hombre op dat paard komt me vaag bekend voor! ;)
    Verder ben ik blij dat je eerste werkdag goed is gegaan. Die taallessen zijn een goed idee. Tot straks, ik vind die jetlag van je niet zo heel erg, ben je tenminste op tijd wakker om nog even te kletsen voor je gaat werken. Wat zijn madres toch egoïstisch soms. Dikke zoen en wellicht tot laterrrr.

  • 30 Augustus 2011 - 14:00

    Linda:

    Wat leuk dat je zo snel al weer een bericht hebt geplaatst! Dus ik kan straks spaanse lessen bij je volgen? Leuk! Fijn ook dat je stageplaats bevalt. Nou hoop je snel weer te spreken!!
    xxx

  • 30 Augustus 2011 - 14:04

    Oma:

    Lieve Mariëtte,
    Ik heb net je verhaaltjes gelezen en ik wil ook even reageren en je zeggen dat ik het leuk vond. Ik vond het ook leuk je net te zien op skype. Ik hoop dat het goed met je blijft gaan, dikke knuffel van oma.

  • 31 Augustus 2011 - 08:54

    Eric:

    Vond je die bolle cowboy op dat paard ook niet de moeite waard?!?! Ik zou bijna een reis boeken naar Costa Rica speciaal voor hem! Wel slim van die taallessen, komt op school misschien ook nog wel van pas! x

  • 02 September 2011 - 15:02

    Janne:

    Hee Sis,
    Goed bezig, die eetgrenzen verleggen! Wel een beetje jammer dat jij als echter "Ridder-Vrouw" naar een of ander knollenfestijn moest gaan kijken :-(, op z'n zachtst gezegd: matigjes....
    Maar goed om maar in de termen van Broer B te blijven, zeg ik maar zoo, das korter dan dierentuin.....

    Tjuss en we hebben (eindelijk) skype geïnstalleerd, dus je moet maar ff whats-appen met D wanneer jij tijd hebt! Zitten trouwens ondertussen een beetje te kijken wanneer we naar costa rica kunnen komen en wil ff weten tot hoelang jij er bent (aangezien dit wel een essentieel puntje is..) Nu ga ik maar stoppen, doedoei ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Stage

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2012

Feliz año nuevo!

14 November 2011

Sarapiqui, Montezuma, Tortuguero en Panama

30 September 2011

Manuel Antonio, Puerto Viejo & Isla de San Lucas

09 September 2011

Birthday @ the beach

30 Augustus 2011

Mi primer día de trabajo
Mariëtte

Actief sinds 23 Aug. 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 9010

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 16 Mei 2012

Studeren in China

24 Augustus 2011 - 24 Januari 2012

Stage

Landen bezocht: