Birthday @ the beach - Reisverslag uit Sabanilla, Costa Rica van Mariëtte Ridder - WaarBenJij.nu Birthday @ the beach - Reisverslag uit Sabanilla, Costa Rica van Mariëtte Ridder - WaarBenJij.nu

Birthday @ the beach

Door: mariettederidder

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte

09 September 2011 | Costa Rica, Sabanilla

Buenas!
De tweede week op mijn stage zit er nu bijna op, nog maar één ochtend te gaan. Gelukkig heb ik het deze week drukker gehad dan vorige week. Er waren meer boekingen, dus iedere ochtend ben ik daar mee bezig geweest. 's Middags is het dan helaas heel rustig. Dinsdag mocht ik met 3 andere collega's twee hotels in San José bezoeken die we mogelijk aan kunnen gaan bieden. Leuk om te zien dat ze hun best doen om het hotel van zijn beste kant te laten zien. Alle kamers gezien, eten gehad en alle aspecten gehoord waarop ze duurzaam zouden zijn. Kon redelijk verstaan wat ze te zeggen hadden, dus mijn Spaans gaat in ieder geval wel iets vooruit. Aanstaande dinsdag begin ik met de Spaanse lessen. Hopelijk heb ik hier wat aan, want ik wil nu wel eens een goed gesprek voeren met mijn nep-moeder.
Verder heb ik afgelopen weekend de toerist uitgehangen in San José. Totaal geen mooie stad en de winkels zijn eigenlijk allemaal hetzelfde. Wat wel tof was, was de Mercado Central. Een grote overdekte markt waar ze bloemen, groenten, fruit en allerlei souvenirs verkopen. Dit is de plek waar de Tico's hun boodschappen doen, het is dus redelijk goedkoop!
Er staan verder al best een aantal uitstapjes gepland. Ik mag mee op een FAM trip naar Sarapiqui. Zaterdag raften en een boot tour doen en zondag de hele dag hotels bezoeken en ook nog vrije tijd hebben. Verder viert een collega haar verjaardag. Blijkbaar doet ze dit altijd door middel van een uitje. Ik ga dus een zaterdag naar Isla de San Lucas, een eiland waarop een gevangenis staat. Schijnt mooi te zijn, dus ik wacht wel af! Dit weekend ga ik naar Manuel Antonio. Morgenavond rond deze tijd (het is hier nu 17.00uur) ben ik er zelfs al. Hier is een groot natuurpark met allerlei rustige strandjes die zich midden in het park bevinden. Bovendien schijnen er enorm veel dieren te zitten. Hopen dat ik er ook aantal te zien krijg!
En dan moet ik zaterdagavond natuurlijk om twaalf uur in de kroeg staan met een drankje, want dan ben ik jarig en officieel geen tiener meer (jeeeeeeeeeeeej!) Ik ga dus een leuk weekend tegemoet, heb er heel veel zinin. Hoe het was horen jullie later! ;-)

xxx

  • 09 September 2011 - 05:53

    Tu Papá:

    He 'bijna' ex tiener,

    We zaten echt weer op een verhaaal van je te wachten. Je gaat weer een aantal leuke dingen tegemoet. De eeste 2 weken zijn best wel omgevlogen maar we missen je wel hoor. 'T is erg stilletjes zonder je, en ik kijk uit naar onze skype momentjes. Ben erg trots op je dat je dit toch maar allemaal doet. Je hebt je BLOG toch maar wat opgeleukt; ziet er profi uit nou hoor. Hou je haaks en geniet van a.s. weekend, en we drinken er een op je verjaardag.

    beso
    papá

  • 12 September 2011 - 11:02

    Linny:

    Dag ex-tiener!!!

    Ik heb gister een borrel op je gedronken hier! Maar ik wil foto's zien!! En we moeten ff skypen van de week?

    Ik mis je wel hoor, heb je nu al heel lang niet gezien!

    Dikke kus

  • 12 September 2011 - 15:10

    Marja :

    He Mariette, ik al steeds vragen aan Steef wat je site is, maar ben zelf maar gaan zoeken en ja hoor, eigenlijk zo gevonden.
    Ik heb net je verhalen zitten lezen. Leuk hoor! Net een paar weken weg en dan al zoveel meemaken. Nou ik blijf je volgen hoor! Groetjes uit het regenachtige Woudenberg. (mama Steef, maar dat had je denk ik al geraden :p)

  • 12 September 2011 - 19:48

    Ellis:

    Liefiej! Wanneer kun je skypen!! Ik mis je gek! Zo rustig op de whatapp zonder jou. Echt leuke foto's ben blij dat het goed met je gaat daar in het verre Costa Rijk!!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Sabanilla

Stage

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2012

Feliz año nuevo!

14 November 2011

Sarapiqui, Montezuma, Tortuguero en Panama

30 September 2011

Manuel Antonio, Puerto Viejo & Isla de San Lucas

09 September 2011

Birthday @ the beach

30 Augustus 2011

Mi primer día de trabajo
Mariëtte

Actief sinds 23 Aug. 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 9008

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 16 Mei 2012

Studeren in China

24 Augustus 2011 - 24 Januari 2012

Stage

Landen bezocht: