Buenos Días! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mariëtte Ridder - WaarBenJij.nu Buenos Días! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mariëtte Ridder - WaarBenJij.nu

Buenos Días!

Door: mariettederidder

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte

26 Augustus 2011 | Costa Rica, San José

Hola!
Na ongeveer 20 uur reizen en drie keer overstappen ben ik veilig en wel aangekomen in Costa Rica. Op het vliegveld stond een man op mij te wachten, hij vertelde dat mijn transfer er over een kwartier zou zijn. Uiteindelijk kreeg hij een telefoontje, er was een ongeluk gebeurt. Hij kon niet naar het vliegveld komen want de weg was afgezet. Wat nu? Gelukkig was er een vriendelijke man die mij richting het centrum wilde brengen waar de transfer zou wachten. Al met al, twee uur later ben ik aangekomen mijn gastgezin. Of nouja, gastvrouw. Er woont een vrouw met haar zoon van 32. De vrouw spreekt niet anders dan Spaans. Totaal ander Spaans dan ik geleerd heb. Het gaat enorm snel en de klanken zijn totaal anders. Kortom: ik versta er geen reet van... gelukkig kan haar zoon goed Engels dus een beetje praten kan ik wel.

Gister heb ik kennis gemaakt met mijn stagebedrijf. Er is kort uitgelegd wat ze er allemaal doen en wat ik eventueel allemaal mag gaan doen. Het klonk allemaal erg leuk en heb zin om maandag te beginnen. Ben daarna even de stad in geweest en daarna terug gegaan met de bus. Bussen in Nederland zijn fijn ben ik achter gekomen. In ieder geval is in Nederland duidelijk waar de haltes zijn. Ik herken de haltes hier aan een aantal mensen die staan te wachten. Gelukkig wist ik ook niet waar ik eruit moest, dus ben bij een herkenningspunt eruit gestapt. Helaas wist ik niet dat het daarna nog zo'n tien minuten lopen was terwijl de bus voor het huis stopt. In mijn geval was het uiteindelijk een half uur, ik was verdwaald.

Vandaag nog maar een poging wagen om met de bus te gaan en er deze keer op het goede punt uit te stappen. Eerst maar eens op zoek gaan naar een herkenningspunt!

Adíos!

  • 26 Augustus 2011 - 13:47

    Mama :

    Hé meis, lekker de eerste reactie op je blog.
    Natuurlijk weet ik alles al (dûh..) maar toch wil ik even reageren.
    Leuk dat je al een paar foto 's hebt geplaatst, kunnen we hier zien hoe het daar is.
    ( Jaja we weten alles al... haha.)
    Tot straks, op skype, je hebt dan vast wel weer iets nieuws beleefd. Hou je taai, dikke X

  • 26 Augustus 2011 - 14:23

    Eline:

    Buenos dias senorita ! Que tal? oh mijn spaans is zo goed haha, dat leren we nu goed he :P Alles goed daar dus. Klinkt allemaal super in ieder geval, gaat helemaal goedkomen daar. Veel plezier verder en laat snel weer wat horen :D

  • 26 Augustus 2011 - 17:40

    Papa:

    He lieverd nummer 3 is van je vader. Ben harstikke trots op mijn 'kleine' meisje. Het gaat helemaal goedkomen, als je maandag aan de slag kunt daar. Vergeet ook niet van alle dingen te genieten, al valt dat soms niet mee omdat wij er niet bij zijn, maar we skypen veel dus dat komt wel goed hoor. Kop op en dikke kus van je Papa

  • 26 Augustus 2011 - 22:16

    Linda:

    Dag scheetje,

    Ben blij dat je goed aan gekomen bent! Fijn om te horen dat je het ook leuk vindt en dat het allemaal 1 grote ontdekkingstocht is. Ik hoop dat je 5 super maanden krijgt! Ik hoop je snel weer te horen en misschien kunnen we binnenkort ff skypen?

    dikke kus (groetjes van Wes)

  • 27 Augustus 2011 - 10:01

    MEllis:

    Liefiejjj! Super leuk verslag! Je zou zo in een reistijdschrift kunnen;) Ik ga je heel erg missen en ben blij dat je goed terecht bent gekomen! Geniet van je dagen daar! We gaan snel skypen! Succes maandag! XX

  • 27 Augustus 2011 - 17:23

    Hannie:

    Heee Worstjeee!
    Ik lees dat je goed bent aangekomen, das zeker mooi! Wel lastig dat die vrouw alleen spaans spreekt, maja ook wel weer goed voor je spaans! Haha grappig verhaal over de bussen, vaak besef je dan pas hoe goed het allemaal is geregeld in Nederland hé. Heel erg veel succes alvast voor maandag! Ik ga nog even skype aanmaken en dan moeten we maar snel ff skypen!
    Liefs, X

  • 28 Augustus 2011 - 16:46

    Janne:

    Ciao Bella, eindelijk internet in dit land!!! blij dat je er veilig bent, maar dat wist ik natuurlijk al.. Gister maar geen louboutins gekocht zodat ik in december even kan komen kijken ;-) (en vanwege budgetaire beperkingen haha) mis je bibster xxx xx

  • 28 Augustus 2011 - 16:52

    Zwagert:

    Jo schoonzus, wat een eer om als 7e te mogen reageren... Nu al een avontuur begreep ik van janne! Wij zijn al aan t voor bruinen om je in december op te kunnen zoeken, effe m'n Costa ricaans bijspijkeren vandeweek en dan komt t goed! Succes met je eerste werkdag... Mochten ze nog een camera ploeg nodig hebben voor promotiefilmpjes.... Bel me!
    Los ballos!

  • 29 Augustus 2011 - 16:01

    Papa:

    Als je dit leest zit je eerste werk(stage) dag er al gedeeltelijk op. Toch nog even een hart onder het riempje en succes vandaag, we horen wel hoe het is verlopen, kus papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Stage

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2012

Feliz año nuevo!

14 November 2011

Sarapiqui, Montezuma, Tortuguero en Panama

30 September 2011

Manuel Antonio, Puerto Viejo & Isla de San Lucas

09 September 2011

Birthday @ the beach

30 Augustus 2011

Mi primer día de trabajo
Mariëtte

Actief sinds 23 Aug. 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 9011

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 16 Mei 2012

Studeren in China

24 Augustus 2011 - 24 Januari 2012

Stage

Landen bezocht: